Noutati
noutati
Iluminat
arhitectural
Sisteme speciale de iluminat arhitectural pentru exterior si interior cu schimbatoare de culoare pentru hotel-uri, mall-uri, parcuri, cladiri de birouri, lacase de cult, institutii publice...
citeste mai mult...
studii de caz
Parking Management
Sisteme complete de management al parcarilor incluzand plata cu casierii automate si manuale, contorizare locuri libere, directionare, sisteme de acces pe baza de abonament...
citeste mai mult...
Fonduri europene

Managementul Transportului Public

Managementul Transportului Public

Planificarea graficelor de parcurs este un element cheie pentru oferta către călători a fiecărui operator de transport public. Este normal ca în ziua de azi, un aspect atât de important să fie administrat printr-un sistem updatat, pentru a obţine maximul de performanţă.

Nici un pasager potenţial nu ar alege chiar şi cel mai modern şi bine echipat autobuz, dacă ajunge să fie nevoit să aştepte în staţie prea mult timp. Este de asemenea o chestiune care ţine de eficienţă – dacă o reţea de transport este bine planificată, atunci toate liniile vor fi coordinate corespunzător, iar vehiculele de pe trasee vor avea un grad de umplere satisfăcător. Dacă nu - se va ajunge în situaţia ca toate vehiculele de pe mai multe linii să se succeadă simultan, urmând apoi intervale lungi de pauză, ceea ce va cauza, ca 80% din pasageri să se îngrămădească în 20% din vehicule, apărând 2 motive de supărare: timpul lung de aşteptare şi condiţiile proaste de transport. Alte autobuze vor râmăne în schimb goale, mărind costurile de exploatare.

Dacă în cazul unei reţele mici, coordonarea liniilor se poate face manual, de către o persoană cu experienţă în planificare, în schimb pentru un oraş mare, cu un număr ridicat de linii şi schimbări frecvente de rute, chiar şi o echipă mare nu poate ţine pasul cu configurarea – este imposibil să găseşti cea mai bună soluţie fără un sistem specializat.

Sistemul de planificare al timpilor este menit să asigure informaţii preţioase şi pentru alte departamente ale companiei – de exemplu toate orarele pot fi trimise către depouri în mod automat şi se pot genera uşor diferite statistici despre reţea, şamd.

Se pot obţine de asemenea informaţii utile pentru personalul de exploatare sau informaţii pentru pasageri – începând cu tabele ale sosirilor detaliate pentu fiecare staţie de autobuz şi încheind cu motoare de căutare ale conexiunilor. Astfel durata călătoriilor se poate micşora, însă de asemenea poate fi foarte util pentru persoanele cu dizabilităţi, care pot folosi doar vehiculele cu platformă joasă. Acestea pot găsi în graficele afişate, la ce oră sunt plecările sau pot limita căutarea conexiunilor pe Internet la un anumit tip de vehicul. Este doar un exemplu de mod posibil de funcţionare al sistemului, aplicatiile sale fiind nenumarate.